13 december, 2012

Tidig morgon!

Denna söta fick jag av min morbror & fru.

Mörka kalla kvällar lyser upp av massa ljus.


Idag vaknade jag redan vid kl 6, hoppade in i duschen då jag hade ont i huvudet (brukar släppa av en dusch). Dukade fram lite Lucia-fika i form av pepparkakor, lussekatter & julmust.
Kom på igår kväll att vi inte hade bakat några lussekatter så jag satte en deg & tösen bakade, som tur var så hade vi allt hemma det slutade i ett bra teamwork.

Jörgen var iväg på Jul-lunch med sitt jobb & jag slängde ihop en anananspaj till eftermiddagens fika-besök som var min morbror Mika & hans fru Lill-Marie.
Måste säga att man träffar sin släkt alldeles för sällan men shit va kul det är när man väl träffas.
Mika är en sådan där rolig prick, finne med humor så allt som kommer ur hans mun är mer eller mindre roligt så man kan inte annat än skratta. Man har inte en långtråkig stund när man är med honom så jag ser fram emot våren (om inte innan) då vi ska ha en grillkväll hos oss.

Idag har vi även hunnit köpa en garderob till Oscars rum. Imorgon ska den vara ihop satt så vi kan få lite organisation i hans rum för övervåningen ser ut som ett bombnedslag & jag  börjar få panik av denna röra.

Imorgon är det fredag. Då blir det morgonhandling inför helgens mys & godistillverkning.
Ser dock fram emot lördagen då det blir den traditionella resan för Jörgen & min pappa för att åka till Svenljunga för att hämta gran. Längtar. Ska försöka hinna med att åka till Centrum oxå då det är Lussepromenad (tipspromenad med skojigheter för de små).

Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!