04 december, 2012

Vitt & åter vitt.

Kort från igår den 3e dec, idag är det betydligt mycket mer snö ute.


Nu har det verkligen kommit snö & än snöar det. Måste säga att det är väldigt mysigt & det blir så mycket ljusare ute, känslan inför jul förstärks något enormt & man vill bara mysa med tända ljus & en go filt framför tv:n eller en tidning i handen.
Igår blev det premiärskottninga av vår lilla gård, jag sopade den puderlätta snön & Jörgen tog skyffeln. Jag vill ha en större skyffel & sa till Jörgen att jag också kan skotta men först när vi köpt bättre & större skyffel, får väl bli snart för jag vill också skotta lite.

Kan lungt säga att dagarna är inte så lugna & fina som man skulle vilja ha dem.
Har en liten kille här hemma som börjat ta sina egna små steg & det är inte långt kvar nu tills han går helt själv en längre bit, han har redan gått 4-5 steg & det blir fler för var dag som går & nu är det riktigt häftigt att kunna följa hans utveckling & kul för Jörgen att få va hemma & ta del av detta han också.
Oscar har nu även börjat säga mamma & pappa. För honom är det "ma-ma" & "bap-ba" men att höra honom säga dessa små ord är som balsam för själen, man kommer på sig själv av att bara sitta & le. Underbar tid som går oss till mötes.

Hanna



1 kommentar:

  1. Ja det är många fina upplevelser med de små och roligt att följa utvecklingen men alla små framsteg som görs. Ni har en härlig tid framför er och även en stor flicka som är på väg att bli kvinna har nu ju också att följa med vad det innebär. Och som grädde på moset även härligt sköna vinterdagar. Och snart närmar sig den stora glädjehögtiden julen som är så roligt för alla barn att få uppleva. Farmor/svärmor och mamma Marianne

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!