20 december, 2012

Uppdatering av ett tidigare inlägg.



Måste bara få uppdatera mig angående inlägget som heter Irritation.

Den handlade om gravida som gnäller över sina krämpor var & varannan minut.
Anledningen till inlägget var att jag såg en "vän-väns" status på FB & det gjorde mig irriterad, hon är gravid med sitt första barn & bara längtar efter att få tillbaka sina magrutor istället för att ha "bollen" på magen & då är hon "bara" i mitten av sin graviditet.. varför det triggade mig så kan jag inte svara på men så började jag fundera & kom på att det är endel "gnäll" i olika slags forum.

Påstod aldrig i inlägget att min graviditet var en dans på rosor.
Jag kunde också gnälla när Oscar låg i magen (fråga bara Jörgen & Becka), trött på att gå över tiden (15 dagar), svullna fötter, kunde knappt ta på mig trosor då jag hade så ont i ryggen emellanåt, var nästan fånge i mitt egna hus då vi bodde på 3e vån utan hiss, kunde inte handla på Maxi utan att bli genomsvettig, Becka fick julpynta hemmet själv förra året då jag satt på en stol med förvärkar & pekade vart allt skulle stå mm mm.
I slutet ville man ju bara bli av med magen för man längtade efter det lilla livet som bodde däri.

Har själv gått igenom 2 missfall & en ofosterlig graviditet så jag har också fått kämpa om min graviditet. Innan jag blev gravid med Oscar så försökte vi mer eller mindre i över 3 år.
Räknade ut ägglossning, hade koll på varje dag för att försöka prick ägglossningen men till slut orkar man bara inte. Blev tillslut ändå gravid  trots min stora övervikt. Så tjocka kan de oxå & vid varje besök hos Barnmorskan var ALLA mina värden bra, på slutet hade jag lite lågt Hb men annars inget. Gick upp 6 kg under graviditeten men det fanns ju lite att ta på oxå om man säger så.

Nu blev jag kanske lite för privat men med det vill jag säga att jag inte heller haft det lätt.

Nu är inte jag en iskall person som retar mig på allt & alla men ibland vill man bara skriva av sig.


Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!