18 december, 2012

Frånvaro!!

Riktig Kungsgran, annars får det va.

Våra smarriga julköttbullar.























Oscar pratar med vår lilla Tomte-Nissa, undrar bara om han får bra svar??


Nu har det gått några dagar sen jag skrev något inlägg men det beror på att Oscar har smittat både mig & Jörgen, detta har gjort att vi inte haft orken till något som var planerat.

I söndags fick vi i alla fall in den fina granen som min pappa var med & hämtade tidigare på dagen, den är klädd i röda toner som alltid. Det har blivit lite av en tradition att bara ha en färg för mina barndoms jular innebar gran i rött då min mamma älskade just det.

I nässprayens & Panodilens värld har vi ändå orkat göra köttbullar.
På 2,6 kg färs fick vi ca 80 köttbullar, vi gör stora inte så där små som är "typiskt svenskt".
Jag är halvfinne så när det kommer till mat & bjudningar så är det stort & mycket, det bara är så.

Nu är Oscars rum mer eller mindre färdigt. Bara dessa tråkiga furumöbler (skötbord & byrå) som ska målas men det blir vid senare tillfälle, inte nu i juletid.
Har möblerat & är nöjd med resultatet, bilder kommer under veckan.

Nu är det inte många dagar kvar till jul så imorgon kommer det gå undan. Tanken är att vi ska handla det sista till julmaten. Skinkan är köpt men det fattas lite smått & gott. Har ju fått 10% rabatt på Maxi så vi ska passa på att handla lite till nyår också så att rabatten utnyttjas.

En sväng till Knalleland blir det på em/kvällen.
ÖB har billigare dricka & choklad, måste även hitta någon mer julklapp till min käre man.

Ha det gott kära läsare!!

Hanna





1 kommentar:

  1. Vilken fin gran, håller med dig om bara rött, fast jag har lite vita i med.

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!