06 december, 2012

Paket.

Påbörjat i Oscars rum.
 
Gjorde iordning takkronan med lite dekoration.

Presenterna från svärmor som innehöll...

Chips, jordnötsringar, hemmagjord glögg, en flaska vin & en broderad fin liten tavla.
Tack så mycket svärmor & Bernt för mina fina presenter!!


Ja ha ja.. igår skrev jag om kraften som är som helt bortblåst när det gäller renoveringen, Jörgen däremot har kraften & lusten vilket är kanon. Jag kan då istället koncentrera mig på att ta hand om Oscar.
Igår började han så smått & idag har han spacklat, imon blir det lätt slipning & sen påbörjas tapetseringen. Hoppas det är färdigt under helgen. Lördagen blir det ett avbrott för att åka ner en sväng på stan för att kika på de sista julklapparna. Har inte köpt en enda till min gubbe än.
Ska även kika på något fint som Oscar kan ha på sig på julafton/nyår.
Har inga planer än för nyår men så är det för oss varje år, blir väl att vi är hemma med vår lille kille & myser, Becka ska iväg med sina tjejkompisar.

Under kvällen igår fick jag äntligen färdigt min ljuskrona som är över matbordet i storarummet, blev nöjd med mitt lilla projekt.

Idag var det meningen att svärmor skulle komma hit på lite försenad födelsedagskaffe men hon har gått & blivit förkyld så Jörgen åkte förbi henne för att hämta lite presenter till mig.
Det var massa paket men de var väldigt uppskattade. En flaska vin, en glögg, jordnötsringar & chips. Måste ju bara innebära att det ska bli fest.. skoja bara. Glöggen ska smakas på till helgen då det blir lite julbak.

Har spenderat några timmar vid datorn idag för att kika efter bilder på Oscar som vi ska ha i en fotobok om hans första år. Vi fick ett gratis erbjudande från Libero om att göra en bok & självklart ska vi göra det. Nu ska vi bara bestämma vilka kort vi ska ha för att sen skicka in beställningen. Får väl se efter nyår hur det blev.


Hanna


2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack så jättemycket!!
      Tycker det är roligt att pynta & göra mysigt.

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!