02 december, 2012

Födelsedag!!


Bjöd familjen på brunch, hade även köttbullar & prinskorv som inte syns på bilden.

Gräddtårta med hallon.
Hade bla Dumlefluff emellan.

Adventsljusstaken till det nya bordet.

Idag har vi firat mig på min födelsedag.
Blir man någonsin för gammal för att firas?? Näe.
Sen behöver jag inte en massa presenter (när man är så här gammal haha) utan en fin blomsterkvast är kanon, speciellt nu till jul.

Idag blev jag 37 år & gubben min var inte sen med att påminna mig om att jag närmar mig 40 men det är inget som jag har ångest över.. alla blir vi äldre.
 
Har haft familjen samlad idag (en syster fattades) & vi hade även turen som fick matsalsmöblerna igår så 10 min innan pappa kom så var bordet ihopsatt, stolarna skruvades ihop igår. Syster Ida med sambo var redan här då de sovit över natt.
Kul att kunna sitta ihop allihop & det blev en försmak på vad julen kommer bjuda på.  

Serverade brunch, mycket mättande må jag säga.
Tårta till kaffet blev det oxå men den var för maffig. Det blev hela 4 våningar då jag bakade för mycket tårtbotten.
Jag orkade inte äta upp min bit så det får bli en bit ikväll så man får smaka igen.

Eftersom vi nu fått möblerna så gjorde jag under em iordning Adventsljusstaken till bordet, köpte den superfina stora brickan på Ullared & har nu äntligen fått dit lite mossa & ljus.

Nu blir det mys resten av kvällen, tända det första ljuset & bara njuta av en fortsatt lugn födelsedag.
Tanken var att vi ikväll skulle äta Thaimat men det får bli en annan dag då vi har mycket kvar från brunchen, ikväll blir det rester men det går det oxå.


Hanna


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!