19 december, 2012

Irritation.

Min mage dagen innan Oscar föddes.
Saknar den.


Något bland det vackraste som finns tycker jag är en kvinna med en rund härlig gravidmage.
Givetvis vet man inte om det ligger jobbiga krämpor bakom, risker med graviditeten, partner som lämnat då han inte vill bli pappa eller om det är något annat jobbigt bakom men just en gravid kvinna är vacker.

Det växer ett liv i henne. Ett barn.
Ett barn som förändrar hela ens liv för det gör det faktiskt.
Du kan inte längre vara i centrum eller tänka på dig själv. Nu är det det lilla livet som kommer i första hand.

Det jag blir irriterad på är att man kan läsa både i olika forum eller Facebooksstatusar om gravida som gnäller över sin mage.

WHAT??

De saknar sin platta mage.
De saknar sin träning 
De vill slippa krämpor/ halsbränna/ foglossning mm mm
De vill äta sushi
De vill ta starkare medicin än Panodil/Alvedon
De vill kunna röra på sig obehindrat
De läntar efter att bli av med "bollen" på magen

mm mm mm

Listan kan göras enormt lång men kanske borde man tänka på detta innan man särade på benen. Eller??

HALLÅ!!

Du är GRAVID!!
Njut istället & tänk på DE som INTE kan få barn, som kämpar & kämpar, gråter sig till sömns, ber till Gud för att de ska få bli föräldrar. De skulle gärna ta alla dina krämpor för att ens få uppleva en graviditet.

Sluta gnäll & va så jävla EGO!!

PS, jag var tvungen att få skriva av mig för jag blir så trött på dessa ego-människor!!


Hanna

3 kommentarer:

  1. Jag tar nog åt mig lite tror jag, för jag tyckte det var jobbigt. Vår graviditet tog 2 år innan jag såg att jag var gravid och givetvis var jag lycklig, MEN, det var tungt, det står jag fast vid. Att åka in och ut på sjukhus lite då och då på grund av hemsk njursten m.m, det var verkligen hemskt...

    Givetvis så tänker man på andra som inte kan få barn, jag har några i min närhet. Men jag tycker ändå inte att man ska behöva gå runt och hålla låda och låtsas att allt är fantastiskt.. Men det är ju jag det..
    Det bästa är ju däremot att man vet att det går över, man får en fantastisk present som väger upp ALLT som man gått igenom och nu, 1 år senare så ser jag inte tillbaka på tiden som gravid med negativ syn, jag kommer bara ihåg det mysiga <3

    SvaraRadera
  2. I know, jag var en gnällfia Hanni, men med handen på hjärtat så saknar jag inte magen av orsaken att jag inte kunde leka med Lukas på samma sätt. Men förstår va du menar... Även om jag ör en liten gnäll fia ;) kram på dig! / marlene

    SvaraRadera
  3. Det är säkert olika för alla hur man känner det och jag är så glad att du har klarat av dina graviditeter så bra och fått så fina barn som "grädde på moset". Det var likadant för mig för jag hade också lätta graviditeter och förlossningar och var stolt och lycklig när jag väntade mina fina söner.
    Marianne

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!