07 december, 2012

Kall dag.

Finska Kålrotslådor efter mammas recept.



Idag visade termometern -18 grader ute, måste säga att det är kallt & vi är inte riktigt vana vid den kylan men så länge man är inomhus funkar det kanon. Eller hur?

Hade planer på att gå ut en sväng med Oscar idag på fm medans Jörgen tapetserade hans rum men kylan satte stopp för de planerna.
Istället satt vi länge & kikade på morgon-tv & Barnkanalen, busade & jag passade på att göra en krans till ytterdörren med lite granris & dekoration.
Oscar & jag slängde oss i säng 1 timma & sov efter lunch, mys att vila med min lille kille. 
Under em/kvällen har gjort de finska kålrotslådorna som jag gör varje jul & så har jag slängt ihop en ost- & skinkpaj som vi ska ha ikväll som mysmat framför tv:n.

Imorgon är det planer på att åka en sväng till stan.
Kika lite på julbodarna de har vid torget, de brukar sälja glögg, hemslöjdssaker, korv, tofflor mm mm. De kröner även Borås Lucia imorgon vid 16 så vi får se när vi kommer iväg, vet att Jörgen gärna ser kröningen.

Resten av kvällen kommer att spenderas framför tv med lite gottit. Jag har fått dille på popcorn så en påse kommer åka in i micron ikväll.

Önskar Er alla en riktigt god kväll & en supertrevlig helg!!


Kram Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!