12 december, 2012

Oscars nya rum.


 

Oscar visar stolt upp sin uggla som vi köpte på IKEA. Han gillar ugglor (efter mig) & kan även säga Uggla. Sötis!! 

Oscars nytapetserade rum.
Väggarna är grå-randiga & resten kommer vara färgglatt.
Kommer mer bilder när det är klart.


Igår kom vi iväg till IKEA för att köpa lite smått & gott till Oscars rum som nu är färdigtapetserat.
Köpte en till Expedit hylla, hade en sen tidigare. Fick tag på en byrå i trä som vi ska måla om till vitt men det blir till våren.
Än är det inte färdigt men vi har fått ihop hyllorna, satt upp en gardin & giventvis har en stjärna fått sin plats i fönstret. Nu koncentrerar vi oss på att få ordning på hans rum så till helgen blir det inflyttning till eget rum. Ska bli intressant & se hur han tar det med att sova själv i sitt rum.

Det "roliga" i det hela är att den garderoben vi skulle ha till Oscar var sönder längst ner & jag vill inte ha söndriga saker så nu måste vi köpa en ny garderob vilket är lite panik då vår säng är full med kläder som skulle in i garderoben som han har nu.. man kan säga att det är lite med förvaring i huset så det måste köpas till men det löser sig... någon dag!!

En liten fråga till er läsare som har små barn där hemma:
Vad har ni för lampor i barnrummet? Taket & ev fönsterlampa/vägglampa??
Jag hittar inget som jag har fastnat för direkt. Vill ha något färgglatt.
Har du tips så dela gärna med dig :)


Hanna


2 kommentarer:

  1. Vi har inget speciellt, en vanlig plafond (heter det så) i taket och för tillfället en adventsljusstake. I vanliga fall har vi en vanlig fönsterlampa på fot.

    Egentligen hade jag nog velat hitta en liten nattlampa i bra pris som ger ifrån sig lite ljus...

    Ser ut att bli jättefint i hans rum!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Plafond heter det ;) Funderar på att köpa en vit rislampa & dekorera den själv med lite tapetklister samt något roligt motiv. Nu har han en stjärna i fönstret så det blir till att köpa en fönsterlampa o taklampa.
      Köpte en nattlampa i Ullared i form av en smurf, vet inte hur den lyser men efter helgen kommer ev en rekomendation.

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!