21 december, 2012

Jullovet har börjat.



Oscar börjar bli trött & kikar runt på allt som rör sig, ved fick vi i alla fall tag på.
 
Oscar är överallt & fick "straff".
 

Idag började de flesta sina jullov, barn som vuxna. Ska bli mysigt att ha hela familjen samlad ett tag. Satt & kikade i kalendern & insåg att Jörgen börjar jobba igen den 2 januari. Det är med sorg i hjärtat att han börjar igen men samtidigt kommer Oscar & jag in i "våra" rutiner igen eller så blir det helt andra, vi får se.

I morse körde vi dottern till hennes sista dag i skolan, åkte en sväng till kyrkogården & tände ljus på min mammas grav & ett ljus i minneslunden. Vi gör detta varje år & varje år lämnar jag mammas gravplats med tårar i ögonen men Jörgens kramar & ord tröstar.
Att man kan sakna någon så mycket att det gör ont??
Det är 15 år sen hon gick bort men saknaden finns kvar, speciellt nu till jul eftersom hon älskade julen. Maten, familjen, paketen & allt pynt hon antingen köpt eller gjort själv. Tur att jag har fört mammas traditioner vidare & fått en någorlunda pysslig ådra. Kan bara konstatera att hon är SAKNAD!!

Det blev även en sväng till Coop, skulle ha lite dricka tills ikväll då vi ska äta taco.
Jörgen ville ta en sväng till ÖB för att köpa lite ved som vi ska tända på julafton i vår nyinköpta eldkorg. Eftersom vi ändå var i Knalleland så tyckte jag att vi skulle köpa en liten flaska snaps till maten. O.P Andersson.
Det roliga är att vi köper en liten flaska men det blir hälften kvar för ingen av oss är stordrickare.
Det brukar vara jag, pappa & en utav systrarna som tar 1-2 snaps till sillen. Resten av flaskan brukar pappa få med sig hem. Nu ligger den i frysen i väntan på sillen.

Nu i skrivandets stund så håller vi på att plockar undan de julklappar som inte ska vara med under själva utdelningen för min syster & hennes sambo åker hem innan dess. Oscar är överallt & fick sig ett litet "straff" genom att sitta lite i sin stol, annars kan man inte göra annat än att hålla på att jaga honom. Lille bus.

Hanna



2 kommentarer:

  1. God jul på er! Att ni ens vågade er till Knalleland gör mig chockad :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det samma!! God Jul till er oxå :)

      Vi var i Knalleland precis när de öppna så det blev en snabbvisit, stod iofs i kö till Systemet (kände mig som en av de törstiga men köpte bara en flaska)

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!