28 maj, 2012

5-månaders kontroll.

Underbara syrenen i pappas trädgård.


Idag var det dax för 5 månaders kontroll hos BVC.
Det var även dax för spruta nr 2, fast egentligen blir det nr 4 för det är 1 i varje lår.
Roligt att Jörgen kunde följa med, annars brukar vi få gå själva. Han hade dagen till ära tagit en semesterdag.

Spruta nr 1 gick lika bra som sist, kom inget ljud från Lill-killen.
Spruta nr 2 gick lika bra som sist, kom lite ljud men inget öronbedövande & slutade efter kort stund.

Nu får vi hoppas att han inte får några biverkningar under kvällen, det hade han inte sist heller förutom att han sov hela natten & det ska man inte gnälla över.


Idag:
Vikt: 7940 gr
Längd: 69
Huvudomf: 42,5

För 1 månad sen:
Vikt: 7540 gr
Längd: 67 cm
Huvudomf: 42

Oscar har alltid varit över kurvan & följt sin egna, han föddes stor men nu börjar han gå över till den normala kurvan.

Efter vårat lilla BVC-besök åkte vi en sväng till pappa för en kopp kaffe.
Oscar blir alltid lika glad av att få prata med sin morfar, jag vet att morfar blir minst lika glad av Oscar. Fångade en fin bild på dem 2 som jag lagt upp på Instagram.


Liten börjar bli stor.


6 kommentarer:

  1. Han växer så det knakar :)

    sv: Okej, då måste jag testa den! Jag gillar Lokas ganska nya persika :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh ja.. han växer & växer så garderoben får bytas ut regelbundet.
      Har inte testat Lokas persika, får göra det.

      Radera
  2. Vad duktig han är gulle Oscar och skönt att han mår bra. Fina saker ni köpte i Ullared. Oscar blir ju en riktig snygging i kläderna. Roligt att ni hälsar på din pappa Hanna. Jag förstår att han tycker det är mysigt att träffa er och lille gull Oscar. Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Titta va bra det gick för dig att kommentera nu, vet ju att du vill :)
      Ja, pappa får man inte glömma av sen trivs vi så bra där ute i skogen. Du får följa med någon gång & ta en kaffe så förstår du.

      Radera
  3. Spännande och se hur han ökat i storlek.
    Min egna lilla dunderklump har nog växt massor.
    Han ligger oxå på de övre kurvorna, men han "följer" ju dem både i vikt och i längd..
    Var ju så orolig sist, det var ju så många som hela tiden höll på och säga att han var så tjock, men på bvc sa de att så länge de följer sina kurvor så finns det ingen anledning till att oroa sig. Samt att det är bättre de är lite för stora än för tunna, att stödmata är inget kul...

    Oj, nu blev det alldeles för mycket prat om mig själv... Blir det fika på onsdag?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev inte alls för mkt om dig själv, tycker det är kul att utbyta erfarenheter & funderingar.
      BVC-ssk tyckte det var bra att O fick mat 1 gång/ natt, han börjar gå neråt på kurvan, ingen fara men hon tyckte nog han skulle väga mer.

      Jag hoppas verkligen det blir fika imon.. har dock lite ont i halsen men vi får höras under kvällen.
      Kram

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!