16 maj, 2012

Fullbokad...

... ja ibland kan även en "ledig" mamma som jag vara fullbokad.
Man är bara ledig från jobbet men att vara ledig mamma är
U N D E R B A R T!!
Idag är schemat späckat så det är dax att ta fram lite recept. 



Dagens måste:
Göra pajdeg till morgondagens kalas
Förbereda innehållet till matpajen
Baka tårtbotten
Göra Maraboufluff (för första gången)
Göra glasskräm (för första gången)
Förbereda dekorationer till tårtan (för första gången)
Stryka en duk
Duka
Plocka undan i lägenheten
Dammsuga
Sy ett hål i tösens byxor
Göra en äppelpaj till kvällens besök av syster & pappa
ta hand om Oscar & försöka få lite mat i magen mellan varven :)


Hoppas på nybörjartur..



Imon blir det ännu ett kalas för gubben min som nyligen fyllt hela 40 år, denna gången för hans familj.
De blir bjudna på Ost- & skinkpaj samt hemmagjord tårta som jag gör för första gången så hoppas den blir bra & framför allt god.

Anledningen till kansigt schema idag är att gubben ska ut med jobbet ikväll & då är det skönt att förbereda så mkt som möjligt ifall han har "ont i håret" imon ;)

Helgen kommer även bjuda på:
Vårmarknad
Grill & mys hemma hos pappa (om vädret är ok)
Tvätta
Besök på Djurparken
 
Hej hå.. luden tå.. dax att gå!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!