08 maj, 2012

Maktlös.

Igår kväll började Oscar hosta så det lät som om han inte fick luft.
Han gjorde det flera ggr under kvällen/natten vilket slutade med att han fick lite Alvedon & somnade mellan oss.

Han har en vana att lägga sig nästan på mig & gärna i min kudde vilket resulterade i en stel sovande mamma som knappt vågade röra sig & som vaknade av minsta lilla ljud/rörelse... Jörgen har inte heller fått många timmars sömn så han har tagit en semesterdag idag.


Mammas bus.

Just nu så ligger Lill-killen fortfarande & sover så vi vet inte hur dagen slutar men skönt att gubben min är hemma för jag har ju inget körkort om man skulle behöva ge sig iväg under dagen.

Att man kan känna sig så jäkla maktlös när det händer ens barn något??
Han kan ju inte heller förmedla sig om vad som är felet??
Känslan i bröstet är hemsk när man hör honom gråta (han är ju så glad i vanliga fall).


Mammas stora tjej.


Becka har varit hemma sen i fredags då hon haft en början till bihåleinflammation (börjar dock släppa) men hon kan ju berätta vad som är felet... hon tar sin egna smärtlindring & vill ha lite gos, annars klarar hon sig själv.

Mina små barn som är sjuka.. hoppas ni snart blir friska & pigga igen & glöm inte
att mamma
ÄLSKAR ER!!

Uppdatering kl 19.00: Oscar vaknade efter att jag skrev färdigt inlägget & som vanligt var han lika glad & bekymmerslös. Under dagen har han utvecklat en förkylning så till natten blir det koksalt i lilla näsan samt Alvedon.


1 kommentar:

  1. Hoppas de stora å lilla livet snart mår bra så hela eran underbara familj kan njuta :)

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!