27 maj, 2012

Mors Dag!!

Ännu en dag går förbi där man firar sin mamma.
Min mamma finns inte längre med oss utan hon sitter i himlen på ett litet mjukt
puffigt bomullsmoln & vakar över oss.

Ibland gör hon sig besvär med att komma ned för lite besök hem till oss.
Du är välkommen så länge du inte skrämmer oss.

Saknaden är enorm & det fattas ord över hur hård smärta man kan känna.
Det gör fruktansvärt ont emellanåt

Finns ingen tröst mer än att jag har en underbar familj som förstår när jag är ledsen & en liten liten klapp på min arm räcker för att jag ska veta att de förstår.
Det går inte en dag utan att du finns i mina tankar på något sätt, snart 15 år sen du fick vingar.


Bröllopsfoto från 1978 (?) 



Sommaren är här...
Du älskade sommaren & de ljumma kvällarna när du kunde sitta ute efter en sval dusch i någon lätt sommarklänning & dricka ett glas vin / en kall öl i väntan på att köttet som grillades skulle bli färdigt. 

När vi var barna spenderades många långa dagar på stranden, du hade då kvällen innan stått stekt ägg för att ha på mackorna.
När vi sen skulle äta dessa på stranden så tog vi alltid med oss gurksallad, mmm gott. Detta är något jag gör idag för min familj. Jörgen & jag älskar det, Becka tar utan kladd på.

Finns så mycket som jag gör idag för min familj som du gjorde för oss, din familj.
Vill att mattraditioner förs vidare, jultraditioner & annat som är typiska för dig.
Tur att jag var intresserad av matlagning/bakning när jag var yngre annars hade inte pappa eller mina systrar fått "din" goda mat idag, när jag bjuder pappa på middag så gör jag någon rätt som är typiskt av dig att göra tex Fisksoppa/Korvsoppa/Äggsås mm.

En dag kommer vi att träffas igen, det vet jag!!
Tills vi ses igen ska jag ta hand om min familj lika bra som du tog hand om din.


Mamma jag ÄLSKAR dig
 &
du finns ALLTID i mitt hjärta
&
i mina tankar.




3 kommentarer:

  1. Hanna!
    Vad vackert du skrev i din blogg om din mamma, vilken underbar dotter hon har. Jag förstår att du saknar henne. Men du har fått många av hennes fina egenskaper som du nu ger till dina underbart fina barn och din snälle make. Dom är säkert lyckliga att dom har dig och jag är glad att jag har en så fin svärdotter.

    Kram till dig från svärmor Marianne

    Ps, fick denna på mail, var bara tvungen att sätta dit denna.

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!