26 maj, 2012

Från en vän.

Igår såg jag en helt underbar bild på hemmagjord rabarbersaft, såg så smarrigt ut att jag var tvungen att kommentera.

Bilden hade min "fd svärmor" tagit & lite senare fick jag meddelande på Facebook om att jag gärna fick plocka några från deras trädgård.

Visst nappar jag på ett sådant fint erbjudande så idag var jag där.
Kändes lite olustigt att gå in på deras tomt när de inte var hemma men jag hade ju fått lov :) 

Av dem kommer det bli paj.
Min mammas supergoda rabarberkaka & vanlig smulpaj.
Om det blir något över så slängs de in i frysen för framtida pajbak.

Tack B för att jag fick plocka lite från din trädgård.

Nyskördade rabarber.

Än är det maj & då ska vi baka paj J



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!