23 maj, 2012

Trött...

Yin & Yang, kvinnor kan :)


Nu är jag väldigt trött på min kropp.

Vet att det är en stor omställning för kroppen att vara gravid, den slits på ett helt oförklarligt sätt men inte vill man ha det ogjort ändå. Man har fått bra utdelning så att säga.

Är otroligt glad över att jag är hel i nedre regionen då jag ändå nästan klämde ut en 5 kilos baby utan att spricka.

Promenaderna går lättare, inte lika ont i svanken som jag hade innan.
Konditionen blir bättre, men nu är det äckligt varmt, passar vi på att vara ute tidigt på morgonen.
Jag ammade bara i några dagar, sen pumpade jag en kort tid men slapp ändå mjölkstockning. Glad, för det gör skitont rent ut sagt.

Men om allt verkar bli bättre, trots att det ändå bara är mindre än 5 månader sen jag förlöste så undrar jag varför mensen krånglar??

Först väntade jag på att den skulle börja (ett friskhetstecken tycker jag, därför otålig)
Nu när den har kommit så vill jag bara att den ska sluta.

Jag har blödit i 16 dagar.

Hur länge kan man blöda egentligen??
Läst att första mensen efter förlossning brukar vara helt annorlunda, krångla & vara en längre tid... men hur länge??

Om du som läser detta & känner igen dig, hur länge varade din mens??
Kan du vara snäll & berätta??

Ja, nu har jag delat med mig om något intimt men är inte rädd för att prata om det för alla kvinnor har mens, förr eller senare.


Hej hopp… gumminsopp J




2 kommentarer:

  1. Du.. jag var på efterkontroll och fick minipiller utskrivet för att jag ammade..
    Det var tre månader sedan och jag har i princip blödit i 3 månader!! Blev så himla trött på det så jag ringde mvc häromdagen och har fått nya p-piller utskrivna (jag ammar inte längre) som jag ska börja ta nästa vecka...
    Hoppas detta slutar nu... Det är inte kul att blöda så länge.. så jag förstår dig!

    SvaraRadera
  2. 3 månader!! Fy fasen va jobbigt, jag kämpar med mina 16 dagar & hoppas att detta röda helvete ska sluta snart. Äter inga preventivmedel som skulle kunna vara boven så jag får fint vänta ett tag till.
    Hoppas det blir bättre för dig för det tar på psyket mer än man tror.

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!