29 maj, 2012

Slödag.


Idag har varit min första slödag sen jag fick ont i halsen.
Har varit igång sen i lördags me olika aktiviteter så jag bestämde mig redan igår för att idag skulle det bli en "ledig" dag.

Hur har då min lediga dag sett ut??
Oscar har sovit mer eller mindre hela dagen, bara varit vaken i 1 timma & 30 min (tror det är en biverkning av sprutan från igår) så jag har kunnat koncentrera mig på mig själv.

När Jörgen stack till jobbet så började jag givetvis städa, man får passa på en regning dag :) 
Plockade undan, dammade, dammsugade & svabba golven.
Tog bort badrumsmattan för tvätt, brukar inte ha matta på sommaren i badrummet pga all fukt, sand mellan tårna fr stranden mm så nu kommer det nog vara matt-fritt där men vi får se.

Slängde ihop en smulpaj innan lunch på rabarber, hade även tänkt baka min mammas rabarberkaka men margarinet räckte inte så det får bli en annan dag i veckan.

Becka som har haft studiedag idag har oxå varit hemma & slöat.
Vi åt lunch ihop & kikade på 2 inspelade avsnitt av Desperate Housewives.
Det är roligt att vi har en "egen" serie som vi följer.. vi kollar aldrig utan varann så oftast spelar vi in dem för att hon brukar gå till sängs strax efter 21 & serien börjar 21.00




Ikväll blir det till att smaska på lite paj & läsa ikapp bloggar jag följer.
Att få sitta & läsa dessa är egentid för mig.
Oscar sover oftast, eller håller sin pappa sällskap & jag kan gotta mig framför datorn.
Har några få favoritbloggar (vilket påminner mig om att jag måste göra en länklista) & ser fram emot varje blogginlägg som skrivs.  
J

Imon är det dax för mig att träffa en aktiv bloggerska/mamma som jag följer.
Det blir även ytterligare en mamma, dem har jag träffat via ett forum på Familjeliv.se
Vi har aldrig setts personligen men det trevliga är att vi alla 3 har barn i samma ålder.
Ser fram emot morgondagen & det ska bli trevligt.

Mamma nr 1 har blivit min blogg-vän, Facebook-vän & vi följer varann på Instagram så på något underligt knasigt sätt känns det som om man känner varann fast man aldrig har träffats. Det blir så när man får läsa om vardagliga händelser & får se foton på nära & kära via bloggen.
Kika gärna in på hennes blogg där hon skriver om sitt liv som småbarnsmamma, fru, vovve & annat smått & gott som är läsvärt.
Mamma nr 2 & jag har nyligen blivit vänner på Facebook , de blev vi efter mitt initiativ till fika-träff. Så vem vet om man har ytterligare en blogg att följa efter morgondagens fikaträff??

Ser fram emot morgondagen!!


5 kommentarer:

  1. sv: Ja, vi har ganska mycket i 56. Men just de byxorna får jag nog åka och kolla om de finns kvar imorgon :)

    SvaraRadera
  2. sv: Jag skall tänka på dig då! ;)

    SvaraRadera
  3. Vad kul att du nämnt mig, söt du är!
    Ska bli jättekul att träffas, kanske får med mig kameran och ta några fina bilder på våra små.

    Som du säger, känns ju som man känner varandra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ta med din kamera. Hoppas på lite bra väder iaf uppehåll.

      Eller hur, visst känns det som vi känner varann. Konstigt men kul.

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!