11 maj, 2012

Bortglömd??

Kan inte annat än att bli lite ledsen i ögat när man läser kollegors uppdateringar på Facebook.

Ikväll är det tydligen klinikfest (har inte varit sådan fest på flera år) vilket innebär att det är 4-5 olika avd på sjukhuset (bla där jag jobbar) som slår ihop till fest.

Nu är det så att jag har inte ens blivit tillfrågad om jag vill följa me??
Tycker det är väldigt konstigt eller är det min vanliga otur att bli bortglömd??
Räknas man inte till gänget då man är mammaledig??
Undrar då i så fall varför inte jag räknas & varför de andra räknas (som varit hemma tidigare)??
Anledningen till att jag vet om festen är att en mamma från föräldragruppen som jobbar på en av de andra avdelningarna frågade om jag ska dit.. -näe, inte hört något!!

Samma sak hände i julas.
Dagen då personalen skulle få sina julklappar närmade sig & jag fick mail dagen innan
kl 23 på kvällen om att jag var välkommen.. öh.. jag ska ha barn närsom & behöver ändå liiite planering innan.

Har inte fått min julklapp än!!
Får kanske dubbelt i år haha..



Nu har ju chefen iofs försökt att få tag på mig under en tid men lämna då ett meddelande om ev fest eller skriv på Facebook, där kan man garanterat få tag på mig (chefen har FB).

Ska ringa avd nästa vecka.
Dax att visa mig där igen & se om det är någon som kommer ihåg mig??
Kanske gått & blivit osynlig??



8 kommentarer:

  1. Fy fan! Stort skämt helt å hållet. NÅGON måste väl ändå kunna fråga eller? Jävla ruttet, men tyvärr är jag inte direkt förvånad.. Egentligen... Tråkigt att det ska hända dig som är så sjukt snäll och underbar att umgås med! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur.. någon kunde väl fråga?? Har ju "alla" på FB så det är INTE så svårt att fråga.. ja ja. Är inte förvånad men det känns.

      Radera
  2. Förstår dig gumman! Inte okej! Å personligen så tycker jag att det är chefens uppgift att se till sånt! Hörde förresten att ni får en ny...kanske blir andra bullar då :) kram på fina du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det chefens uppgift men borde få höra det fr någon via FB.. men jag börjar bli van.

      Radera
  3. Som jag känner igen mig. Kanske inte just med jobbet för där kommer de ihåg mig, men i vissa vänskapskretser så blir jag ofta bortprioriterad.. Och jag är en sådan människa som aldrig vågar fråga "varför" man inte var bjuden..

    Men men. Jag håller med Akkis, det är lite av chefens uppgift att se till att alla bllir bjudna oavsett om man är föräldraledig eller inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är oxå mesigare än va folk tror & vågar inte fråga "Varför"??
      Brukar beklaga mig till gubben istället, vilket är fel. Borde gaska upp mig lite & bli tuffare.. vågar inte :)

      Radera
  4. Människor nu för tiden.. Men mamma, skit i de! Är dom såna personer som "glömmer" så kan man ju undra vad dom har för något innanför huvudet? Jag menar, du hade ju trottsallt jobbat där länge så egentligen tycker man att man inte ska glömma personer så.
    Du är bra ändå mammis. Puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är ju för gullig.. du har rätt. Ska inte ödsla energi på detta.
      Kram min fina tjej <3

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!