14 maj, 2012

Regn hos mig...

.. eller inte bara hos mig utan kanske hos dig oxå??
Vilken kontrast på vädret jämfört med igår, då var det solsken & jag brände mig på bröst/hals. Regnet idag gjorde ändå att jag fick lite städat här hemma.

På em var vi iväg själva & handlade, Jörgen & jag.
Oscar sov så gott & det var riktigt busväder för att dra med oss Lill-killen så han fick vara hemma med storasyster.
Vi var borta i mindre än 1 timma & när vi kom hem så satt de i storarummet båda 2, Oscar i sin babysitter med ren, torr blöja & storasyster Becka i fåtöljen.
Tack min stora tjej!!

Nästa måndag får de vara själva igen, då är det dax för styrelsemöte i bostadsrättsföreningen & vi tänkte gå båda 2.

Väl hemma igen så blev det till att fixa det sista av middagen som idag bestod av familjens favorit: Sill & potatis.

Inte för att alla äter sill, men potatis, gräddfil, grönsallad & ägg äter vi alla.
Sillen får jag alltid behålla för mig själv vilket gör att jag ibland får slänga för jag äter inte upp en hel burk (fast den är liten).


Angelle tomater.



Är ingen större tomatälskare men ibland får man bara rätt. Fick tag på supergoa tomater på ICA Maxi idag till ett bra pris.
Jag älskar de små babyplommontomaterna av märket Romantica men idag fick vi tag i Angelle.
De var urgoda dessa med. Blir fler av dess i vår/sommar. Garanterat!!

Kram Hanna     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!