17 maj, 2012

Ännu ett kalas...

... nu har gubben min blivit firad 4 gånger, inte illa för en 40-åring
men det är han värd min man!!


Välkommen till dukat bord.


Idag har vi haft kalas med Jörgens mamma, pappa, bror med fru & deras 2 barn.
Vi bjöd på Ost- & skinkpaj, sallad, cider, en hemmagjord tårta & kaffe.

Skulle göra en jättefin tårta med sockermassa, färga den & göra dekorationer men orken fanns inte & istället för att göra det halvdant så gjorde jag inget alls.

Färgade sockermassa men användes aldrig.


Tårtan var smarrig med hembakad tårtbotten (ska aldrig mer köpa botten), glasskräm & maraboufluff emellan.. smarrigt värre :)

Jörgens mamma, min svärmor & barnens farmor har nyligen kommit hem från en 3 veckors resa till Atlanta, USA & hälsat på sin syster. Alla barnbarn fick presenter därifrån vilket var väldigt uppskattat.
Becka fick smink, tunika, halsband, solglasögon mm.. Oscar fick bla detta..


Truckdriver.


Tuffa kläder från USA, dinosaurien sitter bak på byxan.


Don´t mess with Oscar...



Tack farmor för alla fina saker :)


Kramiz

2 kommentarer:

  1. Visst är det godare med hemmagjord tårta utan köpta bottnar.. Däremot så har jag inte riktigt vågat mig på egen tårta än.. får man se resultatet?

    Jag har svarat dig om liggdelen i bloggen.

    SvaraRadera
  2. Resultatet var så fruktansvärt fult så det fastnade inte på bild, har aldrig gjort fulare tårta men bättre lycka nästa gång :) Skulle anv sockermassa men orken fanns inte & hade inget bra att dekorera med.

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!